KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, January 17, 2010

TERPAKSA BUKAN DIPAKSA

Tanggal pagi Ahad 17hb Jan 2010, menghampiri detik pukul 5 pagi, suasana gelak ketawa di ruang udara Manis FM mungkin terganggu seketika. Aku terpaksa umumkan sesuatu meskipun aku amat `benci' untuk berbuat demikian. Aku terpaksa, aku bukan dipaksa.

Sepertimana yang ku coretkan dalam tulisanku sebelum ini, aku terpaksa undur diri dari Manis FM. Pagi itu aku luahkan segalanya buat para pendengar agar aku tidak dianggap `biadap' jika pergi melangkah begitu sahaja. Ketika ku memasuki konti pada permulaan ku menjejakkan kaki ke wisma Manis FM, ku diajar untuk memperkenalkan diriku. Masakan ketika ku keluar, aku tinggal begitu sahaja. Coretanku ketika jam menghampiri pukul 5 pagi itu berbunyi begini,"

"Takdir membawa aku ke sini. Membawa hajat menimba ilmu di corong radio ini. Lumrah alam, di mana bumi dipijak di sana pasti ada suka dan duka. Aku lupakan segala kedukaan dan ku hadapi cabaran demi ilmu yang ku cari. Terima kasih teman-teman yang sentiasa membantuku. Terima kasih Manis FM yang memberiku peluang mencuba bakat ku di sini. Ku tinggalkan keluarga tercinta untuk membina masa depanku. Aku tidak pernah menyesal memilih bidang ini ."

" Aku bertuah kerana ramai rakan-rakan yang sentiasa memberiku semangat di sini. Anda di luar sana juga banyak memberiku semangat dan inspirasi. Aku pasti merindui kelian. Kesetiaan kelian terhadap Stesyen Radio ini amat ku kagumi. Sudah pasti aku punyai banyak kelemahan dan sudah pasti aku tak mampu menyenangkan semua orang. Aku rindu semua dan aku sayang semua. Takdir juga akan memisahkan kita. Aku terpaksa pergi kerana sampai waktunya walaupun terlalu berat rasa dihati. Pagi nan sunyi ini, aku gagahkan diri ini untuk bersama kelian bagi kali terakhir. Aku sentiasa berdoa agar takdir dapat menemukan kita kembali."

" Beberapa jam lagi aku akan meninggalkan K.Bharu ini menuju masa depan yang aku sendiri tidak ketahui ke mana. Maafkan aku wahai teman setugas sepanjang kita bersama. Maafkan aku wahai rakan-rakan pendengar Manis FM andaikata aku tak bisa membuat kelian terhibur. Tersilap laku dan tutur bicara, gurauan yang menyinggung perasaan, aku mohon maaf. Doakan bersama agar kita dapat bersatu kembali. Sambutlah salam manis, salam rindu dari ku, Zekriy. Teruskan kesetiaan anda kepada Radio Manis FM yang kita sayangi ini. Selamat tinggal semua. Wassalam."

Selepas ini aku akan pulang ke Kuantan, kemudiannya meneruskan urusan ku di Kuala Lumpur untuk beberapa hari. Selepas itu, aku akan bercuti dan berehat tidak tahu untuk berapa lama. Apakah tiada cita-cita untuk kembali menjejakkan kaki ke bumi Kelantan Serambi Mekah ini? Jawapannya, sudah pasti....cuma, doakan saja.

No comments:

Post a Comment