KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 29, 2010

DJ IRA PADA PANDANGANKU....


DJ Ira Fatiran memang tidak asing lagi buat pendengar2 setia Manis FM. DJ bersuara lunak dan berwajah manja tetapi `nakal' ini sering berkemundang suaranya di corong radio Manis FM seawal jam 10 pagi hingga 2 petang di dalam segmen Apa Khabar Di Sana (AKDS) dan juga segmen dangdut mulai jam 11 hingga 12 tghari. Manakala, pada hari Jumaat sebelah petang pula kita terhibur dengan beliau di dalam segmen berbalas pantun.

Pengalaman ku bersama DJ Ira penuh dengan kenangan indah. Aku amat selesa bertugas dengannya kerana beliau tidak pernah kedekut dengan ilmu dan pengalamannya. Tabiat beliau yang suka `touch up' (hehehehe) wajahnya itu kadangkala melucukan untuk ku ingati. Tetapi, satu2nya perangai DJ Ira yang paling ku kagumi adalah sikap beliau yang amat bersabar dan tenang walaupun ditegur ketika sedang berada di konti.

Secara peribadi aku tidak selesa dan tidak bersetuju sekiranya DJ yang sedang bertugas ditegur ketika berada di konti. Bukan bermaksud DJ tidak boleh ditegur, tetapi tidak kena dengan situasi dan tempat. Teguran, lebih2 lagi jika DJ dimarahi ketika berada di konti tentunya sedikit sebanyak menganggu emosi DJ berkenaan. Alangkah baiknya jika DJ berkenaan ditegur atau pun jika ingin dimarahi sebaik sahaja beliau selesai melaksanakan tugasnya. Atau setidak-tidaknya DJ dipanggil sekejap keluar dari konti untuk diberi teguran.

DJ Ira tidak lepas juga dari ditegur sebagaimana DJ-DJ yang lain, tetapi sikap DJ Iran yang sentiasa `cool' bila ditegur buatku kagum. Meskipun jelas kelihatan beliau seperti hilang `mood' seketika, tetapi beliau mampu menyembunyikannya. Hanya senyuman terukir di wajahnya. Itulah DJ Ira Fatiran yang ku kenali. Mudah-mudahan beliau terus tabah bersama peminat2 setianya demi Manis FM.

No comments:

Post a Comment