KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 19, 2010

PERLU PERHATIAN SEGERA

Malam tadi sewaktu berada di Kuantan, aku mengikuti siaran radio Manis FM bermula jam 12 tgh mlm. Seperti yang telah aku katakan sebelum ini, siaran radio Manis FM telah tergendala di Kuantan sejak lebih kurang 2 minggu lepas. Nasib baik aku punyai Broadband, dapat juga aku mengikuti siaran radio melalui website Manis FM secara radio online. Ini salah satu masalah besar yang harus difikirkan oleh pengurusan Manis FM agar Manis FM tidak kehilangan pendengar setia mereka.

Seperti biasa, tengah mlm tadi DJ bertugas adalah DJ Aiman iaitu pada aku DJ yang punyai ramai peminat setia khususnya diwaktu malam. Aku mengikuti siaran radio tersebut dan aku dapati sehingga lebih kurang jam 4 pagi, tiada satu pun kiriman SMS Ucapan yang dibaca oleh DJ Aiman. Aku difahamkan malam tadi sistem SMS punyai masalah. Sehingga lebih kurang hampir pukul 5 pagi, barulah sistem SMS pulih dan tentunya DJ Aiman terpaksa membaca kesemua kiriman tersebut. Lazimnya, apabila pukul 5 pagi, tiada SMS yang akan dibaca oleh DJ kerana ketika itu DJ akan memainkan lagu2 Nasyid/Arab sehingga masuk waktu Solat Subuh.

Masalah sistem SMS yang `tersangkut' ini bukan baru. Semasa saya bertugas pun ianya kerap terjadi. Memang lumrah, setiap sistem tidak semestinya sempurna. Tetapi, apa yang penting masalah tersebut wajar dikenal pasti dan berusaha agar ianya dapat dikurangkan. Seperti juga masalah gangguan siaran di beberapa tempat, masalah sistem SMS `tersangkut' ini boleh menjejaskan nama baik Manis FM. Kadangkala orang menyangka baik buruknya stesyen radio itu bergantung hanya kepada kebolehan dan bakat seseorang DJ. Kepekaan terhadap masalah seperti ini juga wajar diberi perhatian serius. Kerana apa? Tidak lain dan tidak bukan kerana kita sayangkan Manis FM.

No comments:

Post a Comment