KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 10, 2010

TABAHKAN HATIMU UNCLE WAN


Anakku tersayang, Wan Nurfarhanah Putri

Meskipun aku jauh dari sana, jauh dari teman2 tersayang, aku sentiasa mengikuti perkembangan kelian. Terasa sedih juga membaca tulisan sahabat baik ku Uncle Wan PCJ yang menceritakan tentang keadaan kesihatan anaknya. Aku dapat rasai bagaimana perasaan beliau ketika melihat keadaan anak tersayang bergelut dengan kesakitan.

Aku pernah alami keadaan sebegitu. Ketika itu anak tunggal ku baru berusia 3 tahun. Sewaktu aku dan isteriku membawanya ke klinik swasta untuk menerima rawatan akibat demam, sewaktu menunggu giliran berjumpa doktor, tiba2 anakku terjatuh, lembik tidak bermaya dan suhu badannya amat panas. Isteriku tanpa menghiraukan giliran lagi, menerpa masuk ke bilik doktor sambil menangis dan terus merayu agar doktor memeriksa anakku. Doktor pun tanpa berlengah terus melakukan rawatan segera. Aku tidak mampu berbuat apa2 ketika itu melainkan memanggil nama anakku berulang kali. Anakku tidak menangis tetapi matanya agak kuyu, muka yg pucat memandangku dan isteriku tanpa bersuara. Hati mana yg tidak sebak, hati mana yg tidak sedih.

Buat Uncle Wan, tabahkan lah hatimu juga buat isterimu. Untuk membesarkan anak, tentu banyak dugaannya dan tentu ada hikmahnya. Kita mestilah yakin, Allah akan sentiasa bersama kita sewaktu senang dan susah.

No comments:

Post a Comment