KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, February 6, 2010

SAYANG SEKALI TALIAN TELEFON BELUM BEROPERASI


Bergambar bersama isteri sewaktu bercuti di Melaka, baju Manis FM yang ku pakai sebagai pengubat rindu di hati...

SEBENARNYA Stesyen Radio Manis FM tidak banyak kekurangannya dengan stesyen radio yang lain. Walau pun Manis FM adalah sebuah stesyen radio swasta yang ulung dimiliki oleh bumiputera, segala kosnya ditanggung sendiri, namun stesyen radio ini tetap unggul khususnya di Pantai Timur. Namun, untuk menjadi lebih baik kita tidak boleh berpuas hati setakat apa yang ada.

Pada pengamatan saya, stesyen radio ini tidak banyak menerima kritikan atau teguran dari para pendengar dan ini menandakan stesyen radio ini masih diterima oleh masyarakat di Pantai Timur. Cuma, jika ada teguran atau komen pun sesekali keluar keluhan mengapa radio Manis FM masih tidak membuka talian telefon. Jika difikirkan, ada betul juga keluhan mereka. Setiap segmen seperti tidak rancak atau hidup segar tanpa talian telefon. Kita perlu akur bahawa tidak semua pendengar suka kepada cara menghantar SMS untuk berinteraksi dengan radio, ada juga yang lebih suka dan seronok berinteraksi melalui panggilan telefon terus ke konti terutamanya bagi kalangan yang berusia. Sebagai contoh, kita perhatikan semenjak talian telefon tidak diaktifkan, segmen di bawah kendalian DJ Abe Nor agak kaku dan tidak semeriah dulu.

Tentunya jika talian ini dibuka, kemeriahan sebagai sebuah stesyen radio lebih terserlah. Kadangkala memeningkan juga buat DJ-DJ untuk menjawab pertanyaan dari para pendengar yang bertanyakan bilakah talian telefon boleh beroperasi. Adalah diharapkan pengurusan Manis FM peka terhadap permasalahan ini agar imej Manis FM tidak lagi dapat diperlecehkan. Teruskan sokongan anda kepada Manis FM.

No comments:

Post a Comment