KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 2, 2010

APA YANG TAK KENA DENGAN SMS UCAPAN ANDA ?

Semakin lama kita lihat semakin ramai yang mengirim SMS ucapan ke radio Manis FM melalui 33080. Ini menunjukkan Manis FM semakin menarik minat para pendengar. Pada pandangan saya, SMS ucapan yang ketara banyaknya ialah semasa siaran segmen AKDS dan segmen dangdut bersama DJ Ira Fatiran. Paling mencabar buat DJ diwaktu tengah malam ketika segmen Non Stop Entertainmen bersama DJ Aiman di mana SMS ucapan terlalu banyak. Kadangkala sehingga jam 5 pagi konti masih menerima SMS dari anda semua. Tahniah.

Memang seronok apabila mendengar kiriman SMS anda kepada rakan2 atau sesiapa sahaja yang anda sayangi dibaca oleh DJ yang bertugas. Tetapi tahukah anda, kadangkala DJ2 terpaksa mengubahsuai ucapan2 anda? Ianya bukan sengaja dilakukan, tetapi TERPAKSA dilakukan atas sebab2 di antaranya seperti berikut:

1. Ucapan anda terlalu meleret atau panjang sehinggakan ucapan itu seolah2 anda menjadikan zon ucapan ini sebagai laman chating anda.

2. Ucapan anda tidak sesuai untuk pendengaran umum, mungkin terdapat kata2 yg kesat, lucah atau mempunyai unsur2 menghasut serta mungkin menyakiti pihak lain.

3. Ucapan anda kepada rakan2 yg dinyatakan terlalu ramai sehingga melebihi dari 3 rakan yg sewajarnya anda tujukan.

4. Ucapan tidak lagi berbentuk ucapan di mana ayat-ayatnya tidak difahami oleh DJ dan juga para pendengar sendiri. Umpamanya semua yg anda tulis adalah bahasa yang tidak difahami oleh DJ dan para pendengar.

5. Anda mengambil peluang dengan SMS ucapan untuk menyakiti hati orang lain, menfitnah atau untuk tujuan mempromosi sesuatu untuk kepentingan anda atau pihak berkenaan.

Itulah di antara sebab mengapa ucapan anda terpaksa disunting oleh DJ atau pun langsung tidak dibaca oleh DJ. Diharapkan anda mematuhi segala pesanan dan nasihat yang sering diberikan oleh DJ bagaimana untuk anda menyampaikan ucapan anda. Teruskan bersama Manis FM.

No comments:

Post a Comment