KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, September 16, 2009

FOTO- SEKITAR KREW MFM KE LOKASI OPERASI TENTERA DI POS RENAP, JELI

Panglima Briged Sempadan menyerahkan bungkusan kueh raya kepada Pegawai Memerintah Batalion Pertama Briged Sempadan


Warga tentera asyik sedang mendengar ucapan dari pegawai atasan mereka

Warga tentera bekerjasama membuat persediaan sebelum berbuka puasa

Wah!! Garangnyer....RSM Batalion Pertama Rejimen Sempadan sedang merakamkan ucapan selamat hari raya.
Salah seorang Pegawai Kanan sedang memberikan ucapan selamat hari raya

Keadaan sekitar Pos Kawalan

Ketibaan Ybhg Panglima Briged Sempadan disambut oleh semua pegawai dan warga tentera di pos

Sedang sibuk siapkan peralatan rakaman


Dah lama tak masuk dalam khemah di hutan ni, terasa gian la plak.....

Kelihatan Penerbit, En Nizam serta salah seorang wakil media berbincang sesuatu dengan salah seorang pegawai tentera sebaik tiba di lokasi


Pn Sabariza selaku Pro (isteri En Nizam) serta Cik Zu (J/Teknik) ketika baru sampai ke lokasi


Salah satu program MFM sempena bulan Ramadhan serta menjelang Hari Raya Aidil Fitri ini adalah menghadiri Majlis Berbuka Puasa Bersama Media dan Warga Tentera di Pos Renap, Bukit Bunga, Jeli, Kelantan. Di situ terletaknya Kompeni A Batalion Pertama Rejimen Sempadan di bawah pemerintahan Panglima Briged Sempadan, Brig Jen Dato' Azmi bin Yahya.

Pada petang 13 Sept 09 lebih kurang jam 3.30 Ptg, krew MFM (Penerbir En Nizam & Isteri, Cik Zu (J/Teknik) dan saya bertolak dari Wisma MFM menuju ke MK 8 Bgd, Kem Pengkalan Chepa, K. Bharu. Setiba di sana, kami diminta menunggu kenderaan yang akan membawa kami ke lokasi yang ingin dituju. Kami terpaksa lama menunggu di dalam Wisma Perwira MK 8 Bgd kerana difahamkan kenderaan tentera yang akan membawa kami mengalami kerosakan. Agak membosankan juga bila menunggu begitu lama, tetapi terasa lega sedikit kerana kami diberi masuk ke dalam wisma tersebut yang dilengkapi aircond.

Setelah lama menunggu, kenderaan tersebut masih gagal dibaiki. Kami dibawa menaiki kenderaan utiliti tentera jenis Iswara hitam oleh seorang pegawai yang juga menjadi pemandu kami ke lokasi. Perjalanan amat jauh terasa, apatah lagi kami yang duduk di belakang terpaksa berhimpit. Di masa itu terasa juga dihati, kenapa kita tidak bawa saja kereta Hulux syarikat sahaja? Tiada siapa boleh jawap soalan yang timbul di dalam hati saya itu.

Akhirnya setelah menempuh perjalanan melebihi satu jam itu, kami pun sampai ke lokasi. Suasana amat cantik dan menarik di lokasi/pos kawalan mereka. Kami disambut mesra oleh pegawai-pegawai dan anggota tentera di situ. Turut berada di lokasi adalah wakil dari media lain seperti RTM, akhbar Berita Harian dan Sinar. Sesampai saja di lokasi, kami terus menyediakan peralatan untuk membuat rakaman ucapan selamat hari raya dari warga tentera di situ. Setelah rakaman dibuat yang melibatkan lebih kurang 16 orang terdiri dari pelbagai jawatan dan pangkat, kami berehat sambil menunggu waktu berbuka puasa.

Hidangan yang disajikan agak istimewa juga kerana dimasak sendiri oleh anggota-anggota tentera di situ. Selepas berbuka, hujan pula turun dan kami semua bersembahyang Maghrib berjemaah bersama warga tentera di situ di madrasah yang disediakan. Selepas itu, rakaman takbir Hari Raya dijalankan. Majlis seterusnya adalah ucapan Selamat Hari Raya oleh Pegawai Pemerintah Kompeni A Batalion Pertama, serta ucapan dari Panglima Briged Sempadan kemudiannya Panglima menyerahkan bungkusan kueh raya kepada Pegawai Pemerintah pos tersebut.

Selesai majlis tersebut, kami pun pulang dengan menaiki kenderaan yang sama terus ke Kem Pengkalan Chepa semula sebelum kami balik ke rumah masing-masing. Peristiwa yang sempat dirakamkan seperti di atas. Sekian, khas buat teman-teman setiaku dan MFM.

No comments:

Post a Comment