KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 30, 2009

SELAMAT TAHUN BARU SEMUA, TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA

TERIMA kasih kepada semua pengunjung blog saya ini yang memberikan semangat kepada saya untuk terus menulis di blog yang tidak seberapanya ini. Walau pun blog saya ini masih mentah tetapi atas sokongan semua, blog ini telah pun mencapai sasaran saya mulai Jul 09 iaitu 500 pengunjung sebelum akhir tahun 2009. Teruskan menyokong kami di Manis FM. SELAMAT TAHUN BARU BUAT SEMUA.

BERSAMA DJ AYU


Pagi nanti 31 Dis 09 mulai jam 10 pagi hingga 2 ptg, saya mengakhiri tugasan tahun 2009 bersama DJ Ayu. DJ Ira berpeluang berehat hari ini. Teruskan bersama Manis FM.

Tuesday, December 29, 2009

SEKARANG BERSAMA DJ IRA...SEMESTINYA SEGMEN DANGDUT!!


Sekarang saya kembali bersama DJ Ira mulai jam 10 pagi hingga 2 ptg nanti. Semestinya segmen dangdut mulai jam 1110 selepas berita ditunggu ramai. Terima kasih di atas sokongan anda bersama Manis FM. Luahkan pandangan dan pendapat anda tentang tugasan kami.

Monday, December 28, 2009

INGATKAH ANDA LAGI DENGAN DJ DAN PENGACARA AINOL JAMAL ZAINAL?


Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kepada semua pendengar setia Manis FM yang terus bersama Manis FM yang bersiaran 24 jam. Petang semalam sehingga tengah mlm tadi saya telah menamatkan tugas menggantikan DJ Uncle Wan PCJ yang bercuti. Hari ini saya masih menggantikan tempat beliau dan esok kembali semula di sebelah pagi seperti biasa jam 10 pagi bersama DJ Ira Fatiran.

Saya ingin berkongsi dengan anda sedikit maklumat. Kenalkah anda dengan wajah DJ radio di atas? Beliau adalah Ainol Jamal Zainal yang dahulunya seorang DJ popular radio RTM seterusnya menjadi DJ di Radio Selangor. Kemudiannya, Ainol Jamal menjadi host sebuah rancangan hiburan TV di RTM. Mungkin anda masih mengingatinya.

Ainol Jamal ini adalah sepupu kepada saya yang mana ibu beliau adalah kakak kepada bapa saya. Beliau berasal dari Jelebu, N. Sembilan yang mana rumahnya hanya 3 KM dari rumah saya. Beliau banyak membantu saya mencurahkan pengalamannya selaku DJ. Beliau juga seorang pencipta lagu dan penulis lirik terkenal dengan menggunakan nama AZIDA NS dan NURAIN. Salah satu lagu terkenal ciptaannya adalah `Tika dan Seketika' nyanyian kumpulan Medicine. Banyak lagi lagu2 ciptaan beliau yang popular suatu ketika dahulu.

Sunday, December 27, 2009

MULA BERTUGAS PETANG GANTI DJ UNCLE WAN PCJ



Petang ini 28 Dis 09 sehingga 29 Dis 09, mulai jam 7 petang hingga 12 mlm saya ditugaskan untuk menggantikan DJ Uncle Wan PCJ yang bercuti. Selamat bercuti buat DJ Uncle Wan. Semoga anda semua terus setia bersama Manis FM.

Saturday, December 26, 2009

UNCLE WAN PCJ PULA AKAN BERCUTI ? SIAPA GANTI ?

Pagi ini saya akan digandingkan kembali bersama DJ Ira mulai jam 10 pagi hingga 2 ptg. Setelah saya tamat bercuti, dikhabarkan Uncle Wan PCJ pula akan bercuti mulai 28hb Dis sehingga 29hb Dis ini. Samada saya atau DJ Iwan Slumber akan mengambil alih tugas beliau belum diputuskan lagi. Apa pun, selamat bercuti buat Uncle Wan PCJ. Teruskan bersama Manis FM.

Friday, December 25, 2009

MASUK BERTUGAS SEMULA

Pagi ini bersama DJ Ayu mulai jam 10 pagi hingga 2 ptg, saya kembali bertugas semula setelah bercuti rehat. Esok kembali semula bersama DJ Ira mulai jam yang sama. Selamat setia bersama Manis FM.

Friday, December 18, 2009

DJ ZEK BERCUTI SELEPAS MENGGANTIKAN DJ AIMAN

Baru sebentar tadi saya selesai menjalankan tugas di konti mulai jam 1200AM hingga 0600 AM pada 19 Dis 09. Saya menggantikan DJ Aiman yang kurang sihat. Selepas ini, InsyaAllah, saya akan mula bercuti sehingga 23 Dis 09. Teruskan bersama Manis FM.

Wednesday, December 16, 2009

DJ IZA CUTI SAKIT, DJ ZEK GANTI TGH MLM INI

Sebelum itu, petang tadi saya seperti biasa bersama DJ Ira mulai jam 10 pagi hingga 2 Ptg. Petang tadi juga DJ-DJ Manis FM meluangkan sedikit masa untuk bergambar untuk dimasukkan ke dalam website Manis FM. DJ Ira saja entah berapa kali ber`posing' bagaikan artis tersohor. Biasalah perempuan kan......

Untuk makluman semua, malam ini sepatutnya DJ Iza akan mengendalikan segmen `Non Stop Entertainment', tetapi beliau mendapat cuti sakit dua hari. Maka, saya ditugaskan untuk menggantikan tempat beliau tengah malam nanti. Mudah-mudahan DJ Iza cepat sembuh. Terus bersama Manis FM.

Tuesday, December 15, 2009

DANGDUT - AAHH..AHH..MALUNYA AKU

Segmen dangdut pagi tadi bersama DJ Ira mulai jam 11 pagi hingga 12 tghari boleh lah tahan. Dalam aircond di konti berpeluh juga saya melayani kerancakan DJ Ira. Walaupun pernah bertugas di dalam tentera, terasa segan juga maklumlah tak biasa berceloteh bersama wanita apatah lagi dengan DJ yang berpengalaman. Tahniah, DJ Ira kerana berupaya menghidupkan suasana. Ku perlukan bimbingan mu serta rakan2 setugas yang lain. Ermmmm...terasa rindu gak dengan Wok Yeh.....

Monday, December 14, 2009

SELESAI GANTI DJ AMIEY, KEMBALI BERSAMA DJ IRA

Pertamanya, Syukur Alhamdulillah, petang tadi sewaktu saya menjalankan tugas menggantikan DJ Amiey pada hari terakhir Sistem SMS telah pun pulih. Tahniah buat pengurusan Manis FM kerana pantas bertindak untuk tidak menghampakan pendengar2 setia Manis FM. Berakhir sudah tugas saya menggantikan DJ Amiey dan sudah tentunya banyak kekurangan jika dibandingkan dengan DJ Amiey. Apa pun, terima kasih kepada pengurusan yang telah memberikan kepercayaan kepada saya.

Esok, 15 Dis 09 mulai jam 10 pagi hingga 2 ptg saya akan kembali bersama DJ Ira Fatiran yang diminati ramai itu. Saya akan cuba melaksanakan tugas ini dengan sebaik mungkin dan tentunya DJ Ira yang berpengalaman akan dapat membantu saya. Selamat mendengar Manis FM sepanjang masa.

Sunday, December 13, 2009

ALAHAIII...MALANG NASIBKU INI


Bersiap untuk ke konti.....

Petang tadi hari kedua saya bertugas menggantikan DJ Amiey. Sistem SMS masih lagi bermasalah dan saya tidak dapat membaca ucapan dari para pendengar, begitu juga dengan permintaan lagu. Apa yang peliknya, lepas saja saya bertugas sistem SMS pun pulih. Tak tau lah sampai bila pula bertahan. Namun sebelum tu, sempat juga saya baca 3, 4 SMS. Saya banyak membaca ucapan dari rakan-rakan yang melawati website saja. Ok lah, mudah-mudahan esok hari terakhir saya menggantikan DJ Amiey, masalah itu akan selesai.

Saturday, December 12, 2009

TUGASAN HARI PERTAMA MENGGANTIKAN DJ AMIEY

Bermula petang tadi 12 Dis 09 mulai jam 2 ptg hingga 7 Mlm, saya memasuki konti bagi melaksanakan tugasan menggantikan DJ Amiey yang sedang bercuti. Tugasan ini akan berterusan sehingga Isnin ini.

Hari pertama, agak malang buat saya dan para pendengar kerana server internet untuk membaca ucapan SMS dan minta lagu mengalami masalah. Sepanjang masa bertugas petang tadi, saya hanya sempat membaca 3 SMS ucapan dari para pendengar. Difahamkan sistem kembali pulih sewaktu DJ Wan PCJ memasuki konti mulai jam 7 mlm. Saya membuka bicara tentang isu wanita lewat berkahwin sehingga digelar Andartu, soal menghormati tetamu dan juga bersantai bersama keluarga.

Tentunya banyak kelemahan di dalam aspek penyampaian dan persembahan saya sepanjang tugasan baru ini. Saya sentiasa memerlukan pandangan dan kritikan anda secara jujur dan ikhlas demi kebaikan Manis FM yang kita sayangi ini. Terima kasih kerana terus setia dengan Manis FM.

Thursday, December 10, 2009

DJ AMIEY BERCUTI, DJ ZEK GANTI MULAI PETANG ESOK


Terlebih dahulu selamat bercuti buat DJ Amiey mulai esok 12 Dis hingga 14 Dis 09. Sepanjang percutiannya,saya akan mengambil alih tugas beliau pada sesi petang mulai jam 0200PM hingga 0700PM sehingga Isnin ini. Kepada semua peminat DJ Amiey, bersabar lah menanti kepulangan DJ kesayangan mereka.

Meskipun, ini kali pertama saya ditugaskan pada sesi petang jam 0200PM hingga 0700PM, saya akan cuba untuk menghiburkan anda semua sebaik mungkin. Selamat bertemu sepanjang masa di Manis FM. Saya juga perlukan pandangan, komen dan kritikan anda. Terima kasih.

DJ SAPUAN TIDAK MANDI PAGI ? MELUCUKAN HARI INI

Pagi tadi, saya ditugaskan bersama DJ Ayu bermula jam 1000AM hingga 0200PM, kemudiannya ditemani pula oleh DJ Sapuan yang memasuki konti pada jam 1100. Dua peristiwa melucukan berlaku sewaktu DJ Ayu mengemudi konti bersama DJ Sapuan. Suatu ketika sewaktu DJ Sapuan selesai membaca beberapa SMS Ucapan yang diterima dari para pendengar, baru kami semua perasan bahawa sewaktu DJ Sapuan membaca mic suara tidak dibuka. Kesian Sapuan, puas membaca SMS tetapi tidak `on air'. Terpaksalah beliau dan DJ Ayu mengulangi membaca ucapan SMS tersebut.

Peristiwa yang sama juga berlaku ketika saya sendiri mengemudi konti. Berlaku juga terhadap DJ Sapuan sewaktu beliau ingin memberikan kata-kata penutup sebelum berakhir siaran kami. Puas beliau bercakap, tetapi mic suara lupa saya hidupkan. Maka, DJ Sapuan terpaksa mengulanginya semula. Entah apa yang berlaku dan malang saja DJ Sapuan hari ini. Mungkin tidak mandi pagi kot dia pagi tadi. Apa pun, tugas dapat dilaksanakan dengan baik walaupun berlaku sedikit gangguan dengan peristiwa yang menggelikan hati tersebut. Terima kasih kepada yang sudi bersama di Manis FM.

Wednesday, December 9, 2009

BERSAMA `PENGUIN' ESOK


Esok Khamis 10 Dis 09, saya akan bertugas bersama DJ Ayu yang lebih comel disebut `Penguin'. Kami akan berduet mulai jam 1000AM hingga 0200PM. Dengarkan kami dan DJ-DJ Manis FM dan kami perlukan komen serta pandangan anda semua. Terima kasih kerana anda sudi melawat blog saya yang tidak sepertinya ini.

Tuesday, December 8, 2009

BERSAMA DJ IRA MENYERONOKKAN

Sebentar tadi tepat jam 0200PM hari ini 09 Dis 09, saya menamatkan tugas bersama DJ popular Manis FM iaitu DJ Ira Fatiran. Bermula jam 1000AM, kami cuba berceloteh untuk menghiburkan pendengar Manis FM. Jam 1100AM, kami ditemani seorang lagi rakan setugas iaitu DJ Sapuan. Maka, berebutlah kami dengan `kecopong' (microphone le tu.....) untuk berceloteh. Seperti biasa, DJ Ira dengan gayanya tersendiri berjaya melindungi kelemahan saya dan DJ Sapuan yang masih baru di arena ini.

Apa pun, kami bersyukur akhirnya program yang dipertanggungjawabkan kepada kami berjaya dilakukan. Terpulanglah kepada anda semua untuk membuat penilaian terhadap persembahan kami di Manis FM. Segala pandangan, komen dan kritikan jujur amat-amatlah dialu-alukan. Anda boleh menulis di ruangan Chating di blog ini atau di ruangan komen di bawah artikel ini. Anda juga boleh emailkan kepada saya di alamat zek_riy@yahoo.com

HARI INI GANTI IRA, ESOK KITA PARTNER WEH!!

Pagi tadi 08 Dis 09, saya telah ditugaskan untuk mengambil alih tugas DJ Ira di konti dalam segmen AKDS dan juga rentak dangdut mulai jam 1000 AM hingga 0200 PM kerana DJ Ira bercuti. Mungkin persembahan saya tidak sehebat DJ Ira di dalam mengendalikan segmen tersebut, namun saya berbangga kerana diberi kepercayaan oleh Penerbit bagi menggantikan tugas DJ popular itu.

Esok, 09 Dis 09 mulai jam 1000 AM sehingga 0200 PM saya masih ditugaskan di konti tetapi kali ini berpasangan dengan DJ Ira (Tuan Punya Segmen atau Tuan Tanah..hehehe). Jom kita raikan bersama di Manis FM untuk bersiaran 24 jam bersama DJ-DJ yang berbagai ragam di Manis FM ini.

Monday, December 7, 2009

DJ ZEK BERTUGAS GANTI DJ IRA ESOK

Esok, 08 Dis 09 mulai jam 1000 AM hingga 0200 PM, saya akan menggantikan DJ Ira Fatiran yang sedang bercuti. Jom join bersama Manis FM ok.

Saturday, December 5, 2009

WISMA MANIS KINI PUNYAI CIRI KESELAMATAN KETAT

TAHNIAH, Wisma Manis kini melangkah ke hadapan di dalam menguatkuasakan ciri-ciri keselamatan wisma tersebut. Sebelum ini wisma yang menempatkan konti radio terunggul Pantai Timur Manis FM kurang punyai ciri keselamatan. Kini, sejajar dengan era IT dan kemajuan, Manis FM berupaya meningkatkan tahap keselamatan wisma yang menempatkan kakitangannya.

Pintu masuk ke bangunan wisma kini dilengkapi kamera tertutup CCTV dan lebih canggih lagi di pintu utamanya mempunyai sistem kawalan keluar masuk dengan menggunakan cap jari. Hanya kakitangan yang disahkan sahaja boleh memasuki wisma tersebut dengan meletakkan ibu jari di tempat yang disediakan. Bagi tetamu/pelawat pula, mereka mesti mendapatkan kebenaran dari staf bertugas dengan menggunakan telefon yang disediakan di pintu masuk wisma. Tahniah sekali lagi kepada pengurusan Manis FM.

Friday, December 4, 2009

BAWA KELUARGA KE KB

Lepas raya haji baru-baru ni, saya ambil kesempatan untuk membawa isteri, anak dan mak mertua berjalan-jalan di KB, Kelantan. Masa nak ke Kelantan, dua kali tayar kereta pecah langgar lubang, maklumlah banjir...aduuhhh.....kopakkk poket beb...tapi ok la...musim banjir ni camne la nak bawa keluarga berjalan-jalan ye...ermm...tapi curi-curi la masa untuk bawa berjalan ke Wakaf Che Yeh time tak ujan tu...Terima kasih buat Kakyah Tokeh Hotel Sri Cemerlang yang banyak bantu kami di sini....THANKS.
There was an error in this gadget