KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, September 11, 2011

DARI DJ RADIO KE BIDANG POLITIK....

Dari seorang yang yang meminati kerjaya DJ Radio, kini beralih arah pula ke bidang politik.  Itulah yang terjadi kat aku.  Buat masa ini terlupa seketika bidang radio tu, tapi tetap juga sekali sekala mendengar radio Manis FM untuk mendengar suara rakan2 lama di sana.  Aku selalu merindui mereka termasuk para pendengar yang dahulunya sering berkomunikasi dengan aku di konti samada melalui telefon ataupun ucapan SMS.

Bukan bercita2 untuk menjadi orang politik besar, cuma berminat menyertai bidang ini.  Sebenarnya semenjak dari alam ketenteraan lagi aku berminat mengambil tahu isu politik ni.  Sebab itu aku memilih Manis FM sebagai stesen radio untuk aku ceburi sebagai DJ.  Sebab, stesen radio ini adalah satu2nya stesen radio swasta yang tidak seperti stesen radio lain.  Hanya stesen radio ini sahaja yang berani menyiarkan ucapan atau tazkirah dari MB Kelantan, Tuan Guru Nik Aziz dan juga pemimpin pembangkang yang lain.  Aku rasa stesen radio ini adil dan tidak berpihak.

Malangnya, semenjak kebelakangan ini aku lihat stesen radio ini seperti berubah arah.  Pernah aku terdengar suatu rancangan di Manis FM yang secara terang-terang menyerang Kerajaan Negeri Kelantan, negeri di mana konti ini beroperasi.  Jika yang diperkatakan itu benar tidak mengapa, tetapi ianya suatu propaganda yang mahu mengelirukan rakyat terutamanya di Kelantan.  Entah di mana silapnya pun aku tak tahu.

Namun demikian, memandangkan beberapa rakan lama aku DJ-DJ di Manis FM masih di sana, aku kadangkala mendengar radio ini sekadar untuk mendengar suara mereka.  Harapan aku, biarlah radio ini berdiri dengan sendirinya seperti dulu dan tidak menjadi seperti stesen radio lain yang terlalu banyak mengampu pemerintah.  Ermm..mungkin ada bau2 politik kot apa yang aku cakap ni....takpe lah, sekadar pandangan dari peminat Manis FM....




No comments:

Post a Comment