KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 27, 2012

PENYAMPAI RADIO PERLU PELIHARA LIDAH DARI MENCACI ULAMAK

Salam semua semoga semua sihat...

Kembali menulis sedikit kerana ada sedikit ruang malam ini.  Hati aku masih teringat kepada Stesen Radio Manis FM sebenarnya, lebih-lebih lagi rindunya aku pada teman-teman di sana dan juga rakan-rakan pendengar yang pernah mendengar suara aku di corong radio Manis FM suatu ketika.

Baru dua hari lepas aku memutar siaran stesen radio kegemaranku ini setelah agak lama aku tak dapat mengikuti siarannya kerana difahamkan terdapat masalah teknikal sebelum ini.  Alhamdulillah, kini sudah kembali seperti biasa.  Dua atau tiga hari lepas, aku sempat meminta DJ Ira Fatiran bekas `partner' konti ku dulu yang waktu itu sedang bertugas untuk memutarkan sebuah lagu.  Lega rasanya kerana masih ada yang ingat....

Percayalah, meskipun hala tuju kita agak jauh berbeza kini namun kita tetap kawan sejati.  Cuma, aku mahu berpesan buat rakan-rakanku sekelian, di mana pun jua kita mencari rezeki yang halal, jangan sesekali kita gadaikan maruah kita untuk pihak lain bagi menjayakan agenda mereka.  Selaku DJ Radio, sering kita dengar mereka `terlebih sudu dari kuah' untuk menyampaikan propaganda memburuk-burukkan orang lain atas kepentingan politik tertentu.  Lebih-lebih lagi, jangan kita bersubahat dengan pihak yang sentiasa berhasrat untuk meruntuhkan agama dengan cara memperlekehkan kepimpinan Ulamak.

Jauhi lah budaya menyebarkan berita fitnah dan mengaibkan orang lain.  Biarlah orang politik berjuang cara mereka, sebagai Penyampai mengapa perlu kita terjebak dengan perbuatan sumbang beberapa ahli politik yang munafik ini?  Jagailah lidah dan mulut kita dari menuturkan berita fitnah dan juga memburuk-burukkan Ulamak. 

Semoga kita bertemu, InsyaAllah.  Aku rindu semua...

No comments:

Post a Comment