KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 24, 2010

Jom pulun Indonesia


MENTERI Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek (dua dari kiri) berjumpa dengan pemain negara di Wisma FAM semalam untuk memberikan kata-kata semangat kepada mereka

BAIK Malaysia mahupun Indonesia, kedua-duanya mahu mencari bekalan selesa.Dua gergasi Asia Tenggara itu akan tampil mempertahankan maruah masing-masing apabila membuat perhitungan pada perlawanan akhir pertama Kejohanan Bola Sepak Piala AFF Suzuki 2010 di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam esok.

Atas kertas, Indonesia dilihat memiliki kelebihan berdasarkan rekod bersih mereka sepanjang kejohanan ini.

Selain itu, Indonesia yang dibarisi pemain senior, telah membelasah Malaysia 5-1 pada perlawanan pembukaan peringkat Kumpulan A di Stadium Utama Gelora Bung Karno Jakarta, sebelum ini.

Kali ini, mereka sekali lagi membuat perhitungan dan sudah pasti suasananya juga berbeza.

Indonesia mahu membuktikan bahawa mereka bukan jaguh kampung.

Bagi Malaysia pula, kejayaan melangkah ke perlawanan akhir sudah boleh dianggap cemerlang.

Skuad yang dibarisi pemain muda dan cetek pengalaman ini tidak mahu terlalu yakin dan mereka akan turun seperti biasa, seperti mana yang telah mereka pamerkan ketika menumbangkan juara bertahan, Vietnam minggu lalu.

Jika prestasi tersebut terus dipertahankan, di mana sekali pun skuad bimbingan K. Rajagobal ini beraksi, lawan pasti menggigit jari.

Indonesia harus bersedia untuk menerima padah di Bukit Jalil malam esok dan ia akan berulang di Gelora Bung Karno Rabu depan, seperti mana yang dialami Vietnam di Hanoi minggu lepas./Kosmo

1 comment: