KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 30, 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU TEMAN...


MESKIPUN sudah terlewat, aku mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat teman yang baru melangsungkan perkahwinan baru2 ini. Sudah tentu perkahwinan ini pilihan terbaik buat teman, dan aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan teman sepanjang hayat. Kadangkala kita terpaksa membuat pilihan terbaik walaupun pilihan kita itu membuatkan orang lain derita. Bagi yang menderita dan kecewa, mungkin itulah satu lagi pengorbanan tinggi untuk kebahagiaan orang lain. SELAMAT PENGANTIN BARU..........

Monday, April 26, 2010

PANTAI LAGI KAN BERUBAH!!

Kadang-kadang terfikir juga kita, kenapa seseorang itu berubah sikap terhadap kita. Tentu kita terfikir apa salah dan silap kita sehingga kita di lupakan. Jika salah, mengapa tidak diberitahu atau ditegur. Sebagai manusia, lazim kita melakukan kesalahan dan kesilapan samada dari perbuatan atau perkataan. Cuma, kita mampu untuk memohon kemaafan.

Bak kata orang," Terbakar rumah nampak asap, terbakar di hati siapalah yang tahu". "Pantai lagikan berubah, inikan pula hati orang".

Saturday, April 17, 2010

Penyanyi Achik Spin Maut Dalam Kemalangan

Sabtu, April 17, 2010


SEREMBAN, 17 April -- Penyanyi Achik Spin atau nama sebenarnya Abdillah Murad Md. Shari, 27, meninggal dunia dalam kemalangan ngeri di KM 14.7 Lebuh Raya Kajang-Seremban (LEKAS) dekat sini, Sabtu petang.

Pegawai Turut Trafik negeri ASP Abd Halil Hamzah berkata kejadian berlaku pukul 6.15 petang apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Estima yang dinaiki penyanyi itu bersama seorang rakan lelaki yang belum dikenali dikatakan terbabas dan melanggar papan tanda.

"Achik meninggal dunia di tempat kejadian selepas kenderaan yang dipandunya itu melanggar papan tanda selepas melepasi kawasan Rawat dan Rehat (R&R) dekat susur keluar ke Pajam.

"Difahamkan kenderaan yang dipandunya itu dalam perjalanan balik ke Seremban bersama seorang rakan selepas menyertai sebuah rancangan di RTM, Kuala Lumpur," katanya di sini.

Katanya Achik meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian anggota badan.

Allahyarham dikatakan tercampak keluar dari kenderaan, yang kemudiannya terbakar dan meletup.

Mayat Achik dan rakannya yang cedera telah dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) Seremban.

Sementara itu Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat dari Mantin, Hamizin Khaidir berkata, penyanyi berkenaan tercampak keluar dari MPV dan orang ramai cuba menyelamatkannya sebelum dia meninggal dunia.

Achik merupakan penyanyi utama kumpulan Spin yang popular sekitar tahun 2002.

Penyanyi yang popular dengan lagu Janji Kita itu telah mendirikan rumahtangga dengan bekas Pegawai Khidmat Pelanggan Astro, H.M. Rose Zaitul Suriani Wati Maarof pada Nov 2005.

Mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Puteri Rania pada 2007 tetapi meninggal dunia ketika berusia dua bulan akibat demam panas dan masalah usus dalam perut.

-- BERNAMA

Wednesday, April 14, 2010

PELAKON WANITA HALAU SUAMI DARI RUMAH?

Ida Nerina halau laki, mintak cerai

14 Apr 2010

KL: Hubungan suami isteri pelakon Ida Nerina bersama Sha’arin Mohd Razali kini sudah makin hampir sampai ke penghujung dan mereka sekarang ini dilihat turun naik ke Mahkamah Rendah Syariah, Kuala Lumpur berhubung pengesahan cerai yang berlaku September tahun lalu.

Dalam keterangan semalam, Sha’arin Mohd Razali , 40, yang juga bekas gitaris kumpulan Blackrose menjelaskan kepada mahkamah wujudnya pertengkaran hebat diantara mereka berdua sehingga memaksanya mengucapkan lafaz cerai ke atas Ida Nerina.

"Selepas kami bertengkar, saya diusir keluar dari rumah, tapi sebelum itu dia suruh saya ceraikannya . Ketika melafazkan cerai, saya tidak sebut jumlah talak." kata Sha’arin di hadapan Hakim Syarie Mohd Yunus Mohamad Zin.

Menurut Sha'arin, kejadian itu berlaku kira-kira jam 11 pagi pada 22 September 2009 di kediaman mereka yang terletak di di Metropolitan Square, Bandar Damansara Perdana, Kuala Lumpur.

Sha'arin turut menjelaskan lafaz cerai itu diucapkan di dalam bilik selang 10 saat selepas Ida menyuruh dia berbuat demikian. "Selepas itu, saya keluar bilik dan Ida menyuruh pembantu rumah kemas barang dan beri pada saya. Saya ambil barang dan terus keluar kira-kira setengah jam selepas itu," katanya.

Dalam perbicaraan semalam, Sha’arin hadir ke mahkamah bersama seorang temannya manakala Ida, 45, tidak menghadirkan diri.

Tambah Sha’arin, dia pulang semula ke rumah pada petang itu juga untuk mengambil barang lain, namun hanya berjumpa pembantu rumah dan mengambil barang berkenaan di tempat letak kereta saja.

Mahkamah menangguhkan perbicaraan sehingga 21 April ini untuk soal balas peguam Ida, Akhbardin Abdul Kader seterusnya giliran defendan memberi keterangan. / KLPost-Murai


Selepas kami bertengkar, saya diusir keluar dari rumah

Monday, April 12, 2010

ISTERI BENJY JADI MANGSA DIBUANG KERJA?



Sudah jatuh ditimpa tangga...Wife benjy menjadi mangsa keadaan...tp kalau berhenti kerja tanpa sebab yang sepatutnya boleh saman apa majikan tue..nie satu diskriminasi..huhu...tp taktaula kot2 prestasi kerjanya terganggu dek kerana kesbenjy..harapan sensasi agar mereka tabah menghadapi dugaan..

Isteri Khaeryll Benjamin Ibrahim atau Benjy, 32, dilaporkan mengalami kesan trauma yang teruk susulan penahanan suaminya mengikut Seksyen 3 Akta Dadah Berbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas) 1985 atas dakwaan memiliki dadah.
Difahamkan, Safiya Stephanie, 27, juga tidak sanggup keluar rumah kerana bimbang dicemuh masyarakat, termasuk difitnah bersubahat. Berikutan itu, beliau dan anak tunggalnya, Firdauz Juan, 4, tidak pernah kelihatan setiap kali pelakon berkenaan dibawa ke Kompleks MahkamahKuala Lumpur dan Ibu pejabat Polis Kontingen (IPK) berhubung kes berkenaan.

Safiya juga dikatakan tidak pernah melawat suaminya sepanjang ditahan di Pusat Tahanan Reman, Bukit Jalil sebelum ini.

Ibu mentuanya, Azean Irdawaty ketika menghubungi Berita Harian, berkata bukan menantunya itu tidak menyayangi suaminya tetapi sikap masyarakatyang memaksanya bertindak demikian.

“Isteri mana tidak sayang suami. Kak Yan pasti dia dan anaknya merindui Benjy. Namun, apa pilihan yang mereka ada. Jika ke mahkamah atau balai (polis), belum tentu boleh jumpa dan macam-macam orang cakap nanti,” katanya.
Lebih menyedihkan, beliau berkata, menantunya yang bekerja sebagai guru tadika turut diberhentikan majikannya tanpa dinyatakan sebabnya, namun ia dipercayai mempunyai kaitan dengan kesBenjy.

“Dia diberhentikan kerja tanpa alasan kukuh. Bila sampai ke pejabat (tadika), dia terus dapat surat berhenti. Ini sekali gus menyebabkannya kehilangan sumber pendapatan, termasuk untuk menyara anak mereka.

“Malah, menantu dan cucu Kak Yan turut dihalau dari rumah sewa mereka di Jalan Segambut kononnya atas alasan kes itu yang mendapat liputan meluas media menjejaskan reputasi pemilik rumah itu,” katanya sambil menahan kesedihan.

Azean mengakui terpaksa menjaga segala keperluan menantu dan cucunya walaupun beliau sendiri sudah kehilangan sumber pendapatan kerana tidak lagi menerima tawaran berlakon apabila disahkan menghidap kanser payu dara tiga tahun lalu.

“Kak Yan sendiri pun terpaksa bergantung kepada sumbangan orang ramai. Bayangkan, bagaimana Kak Yan mampu menampung perbelanjaan menantu dan cucu dengan sumber kewanganyang terhad ini.

“Duit menjamin Benjy pun kawan-kawan yang tolong. Kak Yan sedih mengapa masyarakat mahu menghukum menantu dan cucu Kak Yan yang tiada kaitan langsung dengan kes ini. Lagipun, Benjy belum dibuktikan bersalah dan kes masih berjalan,” katanya.

http://malaysiasensasi.blogspot.com/2010/04/isteri-benji-dibuang-kerja.html

NOGORI SASAR LIGA SUPER PULA

Sudah 'tuah' Jang

Oleh Aziman Rosdi
aziman@hmetro.com.my

2010/04/12

“BOLA sepak macam permainan video, macam-macam boleh jadi, tak sangka kami boleh menang pada saat akhir,” kata jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan mengulas kemenangan skuadnya ke atas Kedah pada perlawanan akhir menerusi penentuan penalti 5-4 selepas kedudukan terikat 1-1 sebaik tamat masa tambahan kelmarin.

JUARA...pemain Negeri Sembilan meraikan kejayaan menjadi johan  Piala FA 2010 bersama Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hassan selepas  menewaskan Kedah menerusi penentuan penalti, kelmarin.
JUARA...pemain Negeri Sembilan meraikan kejayaan menjadi johan Piala FA 2010 bersama Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hassan selepas menewaskan Kedah menerusi penentuan penalti, kelmarin.

Baginya, Negeri Sembilan sememangnya bertuah untuk merangkul trofi itu kali ini memandangkan mereka terpaksa bangkit untuk mencari gol pada tempoh permainan sebenar dan juga ketika penentuan penalti.

“Memang rezeki kami sebab saya memang terkejut apabila Negeri Sembilan melangkah ke final musim ini dan boleh menang pula. Tapi saya puas hati dengan pemain yang berusaha sedaya upaya memberi tentangan kepada Kedah.

“Apabila penalti pertama Negeri Sembilan tak masuk, saya fikir macam sudah kalah, tapi itulah memang rezeki kami kali ini,” katanya.

Disaksikan lebih 60,000 penyokong yang memenuhi Stadium Nasional, Bukit Jalil, Negeri Sembilan ketinggalan 1-0 apabila Kedah berjaya menghasilkan gol menerusi penyerang, Baddrol Bakhtiar pada minit ke-27.

Skuad bergelar Rusa itu kemudian bangkit menyamakan kedudukan di minit ke-38 hasil jaringan Mohd Shaffik Rahman dan memaksa perlawanan ditentukan menerusi sepakan penalti selepas tamat masa tambahan.

Penyokong Negeri Sembilan cemas apabila dua sepakan penalti Mohd Zaquan Abd Razak dan Mohd Asyraf Mohd Al Japri tidak menepati sasaran, namun sepakan pemain Kedah, Mohd Fazliata Talib, Mohd Helmi Eliza Elias dan Mohd Sabre Mat Abu berjaya diselamatkan penjaga gol, Sani Anuar Kamsani.

Bagaimanapun, Wan Jamak tidak mahu anak buahnya terlena dibuai kejayaan itu kerana masih ada perkara yang perlu diperbaiki termasuk mempertajamkan barisan serangannya yang dilihat terlalu banyak bergantung kepada Mohd Zaquan.

“Saya mahu memperkuatkan lagi pasukan ini, saya tahu hanya Zaquan saja yang boleh diharapkan. Tiada rakan gandingan yang sesuai buatnya pada masa ini.

“Selepas ini tumpuan saya untuk memastikan Negeri Sembilan memperbaiki kedudukan dalam Liga Super. Mengenai peluang mempertahankan Piala Malaysia musim ini, saya lebih mahu memikirkan satu perkara (Liga Super) terlebih dulu,” katanya.

Negeri Sembilan yang kini menduduki tangga keempat Liga Super, menjulang Piala FA kedua dalam sejarah mereka selepas kali pertama melakukannya pada 2003.

Saturday, April 10, 2010

AKHIRNYA PIALA FA KE NOGORI JUO...

SYUKUR, Alhamdulillah. Setelah bertarung selama 120 minit, Piala FA akan diusung ke Negeri Sembilan. Sebentar tadi Negeri Sembilan berjaya menumpaskan Kedah dengan tendangan Penalti setelah kedua-dua pasukan terikat dengan jaringan 1-1 dan juga setelah mengharungi masa tambahan 30 minit. Syabas kepada pasukan Negeri Sembilan. Buat Kedah, teruskan usaha di dalam mengharungi Liga Super dan Piala Malaysia pula.

Friday, April 9, 2010

NOGORI PASTI JUARA !!

Meskipun badan tak berapa sihat hari ni, tapi teruja menanti Perlawanan Akhir Piala FA di antara Negeri 9 bertemu Kedah malam nanti. Aku yakin N9 pasti merangkul juara malam ini. Kita lihat nanti keputusannya ok. Setakat ini dulu, nak tido badan masih rasa tak sedap je....jumpa lagi..

Monday, April 5, 2010

LAGI KISAH DIN BERAMBOI

Sunyi tanpa Din


PENGHORMATAN terakhir daripada Aznil buat Din Beramboi, teman yang sudah pasti bakal dirinduinya sampai bila-bila.

MENGENALI seorang Din Beramboi atau nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri, 44, menyimpan satu memori yang tidak dapat diucapkan.

Apa yang pasti apabila teringatkan penyampai radio, pelawak dan pengacara terkenal itu, tanpa sedar senyuman terukir di bibir. Pasti ramai yang mengenali Din sama ada secara dekat atau jauh bersetuju dengan kenyataan itu.

Pemergiannya ke rahmatullah pada pukul 12.30 pagi Jumaat lalu kerana demam denggi berdarah di Hospital Selayang, benar-benar membuatkan satu Malaysia tersentak kerana tidak menyangka allahyarham akan pergi secepat itu. Rasanya baru semalam, mendengar celotehnya di corong radio.

Selepas ini, tiada lagi gurau senda dan gelak tawanya. Apa yang tinggal hanyalah kenangannya yang membikin hati setiap insan terisi dengan tawa.

Terlalu baik

Kesedihan untuk melepaskan teman yang selalu menemaninya setiap pagi di segmen Riuh Pagi Era di stesen radio Era amat dirasai pengacara dan penyampai radio Aznil Nawawi.

Katanya, lelaki yang telah dikenalinya sejak 17 tahun yang lalu itu merupakan seorang rakan yang terlalu baik kerana beliau sentiasa membuatkan semua orang gembira.




"Pernah satu ketika saya sedang sedih, Din datang dan terus buat lawak. Saya pun tegur dia bukan setiap masa kita boleh berlawak. Din kata balik: "Nil kau ingat kalau kau sedih masalah kau boleh selesai?

"Disebabkan seekor nyamuk, saya kehilangan seorang rakan baik bernama Din Beramboi yang merupakan 'ubat' kesedihan saya. Sepanjang mengenalinya saya tidak pernah lihat dia sakit kecuali, batuk-batuk kecil sahaja," ujar Aznil.

Tambah Aznil, sepatutnya segmen pagi di stesen radio tersebut hanya dikendalikan oleh Din seorang sahaja.

Namun, dia telah menghantar surat tawaran untuk bekerja pada waktu pagi apabila Din meminta untuk menemaninya.

"Pada mulanya dia tidak mempunyai keberanian untuk bekerja seorang diri dan minta saya temankan dia. Saya pula kata yang saya ini tidak boleh bangun pagi. Akhirnya, saya menjadi teman sekerjanya dan kami sungguh serasi di konti.

"Masa dia mula kerja di Era dia tidak ada kerja tetap, malahan dia juga pernah jual kek pisang. Bukan itu sahaja, dia juga ada buat pelbagai kerja. Dia memang seorang yang sangat rajin," tuturnya.

Meskipun populariti yang menyinari perjalanan kerja seni allahyarham agak lewat tiba, tetapi sejak beberapa tahun kebelakangan ini, rezekinya agak melimpah ruah.

Bagaimanapun, impiannya untuk berdiri di atas pentas menerima anugerah tidak tercapai kerana allahyarham lebih disayangi Allah.

"Saya pernah menggelarkan dia pengacara kedai kopi semasa Anugerah Bintang Popular kerana mengacarakan program itu ketika majlis itu berhenti untuk iklan.

"Din Beramboi kata pada saya: "Kau okeylah, duduk bawah sebab tercalon untuk dapat anugerah. Sejak itu, Din berusaha untuk untuk mendapatkan impiannya.

"Alhamdulillah, tahun ini dia tercalon dalam senarai Anugerah Bintang Popular tetapi apakan daya dia sudah tiada," luah Aznil sedih.

Perubahan


TINGGAL memori. Kolaborasi mantap tiga juri Raja Lawak musim keempat, (dari kiri) Bob Lokman, Din Beramboi dan Afdlin Shauki.

Walaupun, meninggal dunia dalam masa yang begitu cepat tetapi seorang rakan baik Din iaitu Bob Lokman yang terlibat sama sebagai juri dalam program Raja Lawak musim keempat bersama Din mula menyedari perubahan rakannya itu.

Namun, dia tidak menyangka segala pesanan dan kata-kata serius yang dituturkan merupakan petanda dia akan pergi buat selama-lamanya.

"Din pernah cakap Alex boleh gantikan tempatnya di radio Era ketika Final Raja Lawak baru-baru ini. Bila terkenang balik rupa-rupanya Din memang nak pergi tinggalkan kita.

"Antara perkara pelik yang saya perasan dekat Din ialah semasa final program Raja Lawak, dia menjadi seorang yang serius tidak seperti malam-malam sebelum itu," ceritanya.

Jelasnya lagi, sungguhpun ada sesetengah orang menganggap lawak yang dibikin Din agak merapu tetapi tidak bagi Bob Lokman. Baginya lawak Din berdiri di kelasnya yang tersendiri.

"Lawak Din Beramboi berbeza daripada lawak orang lain kerana lawaknya kelihatan berani. Orang yang tak kenal dia memang cakap dia merapu tetapi hakikatnya Din Beramboi seorang yang serius.

"Memang Din merapu tetapi dia merapu bijak. Itu membezakannya dengan orang lain. Bagi Din, dalam hidupnya dia akan sentiasa buat lawak demi melihat orang lain ketawa," bicara Bob Lokman.

Istimewa

Seorang lagi rakan rapat Din Beramboi yang dihambat kesedihan impak kehilangan seorang rakan yang sangat istimewa ialah pengarah dan pelakon Afdlin Shauki. Malah, dia hampir hilang kata-kata.

Tatkala dihubungi sehari sebelum pemergian Din, Afdlin ketika itu sudah tidak mampu menjawab sebarang panggilan telefon apatah lagi jika mahu disoal berkenaan kondisi Din yang waktu itu berada dalam keadaan kritikal.

"Din Beramboi merupakan seseorang yang berkerja untuk keluarga dan merupakan seorang yang kuat. Sepatutnya kami akan memulakan pengambaran pada minggu depan tetapi Din sudah pergi.

"Selepas raya ini juga sepatutnya kami akan memulakan penggambaran filem Along Bukit Beruntung yang watak utamanya akan dilakonkan oleh Din Beramboi," ungkap Afdlin yang merupakan antara orang terawal menghebahkan penyakit Din di laman sosial Facebook dan Twitter.

Jenazah allahyarham selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam, Taman Ehsan, Kepong, Jumaat lalu. Beliau meninggalkan seorang balu, Suhaini Che Man dan tiga orang anak yang masing-masing berumur antara 18, 16 dan enam tahun.

Sepanjang kerjaya Din Beramboi, selain menjadi penyampai radio di radio Era, beliau pernah membintangi beberapa buah sitkom dan telefilem.

Bagaimanapun, semua watak yang diberikan kepadanya hanyalah watak sampingan. Namun, sedang angan-angannya untuk memegang watak utama bakal menjadi kenyataan apabila ditawarkan watak utama menerusi Ah Long Bukit Beruntung, Din Beramboi pergi dulu meninggal kita semua.

Malah, mulai 23 Februari lalu Din juga telah muncul dalam programnya sendiri yang berjudul Wuhai Beramboi melalui saluran Warna di Astro.

Dalam satu temu bual yang diadakan bersamanya sekitar Februari masih terngiang-ngiang kata-kata di telinga: "Saya rasa kini saya boleh berbangga dengan konsep lawak jenaka yang saya ketengahkan. Esok atau lusa kalau saya sudah meninggal dunia, mungkin orang akan ingat dengan konsep lawak sebegini."/Kosmo

Saturday, April 3, 2010

Bunga pagi Din Beramboi



NAMANYA deras mengingatkan ramai peminat terutama generasi yang membesar sekitar tahun 90-an terhadap watak kartun Din Beramboi dalam komik Ujang yang sangat popular satu ketika dahulu.

Dalam sedar atau tidak, pemilik nama Mior Ahmad Fuad Mior Badri, 44, dengan pemilik watak kartun berkenaan adalah orang yang sama.

Sejak Isnin lalu, riuhnya bukan kepalang apatah lagi rakan taulan dan media menjadikan Facebook dan Twitter sebagai akses berkongsi perkembangan keadaan kesihatan Din dengan khalayak.

Berita lelaki bertubuh gempal itu dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang diburu peminat dan media.

Awalnya, virus kencing tikus dikatakan sebagai penyebab serangan organ dalamannya tidak berfungsi termasuklah buah pinggang. Hanya lewat Selasa lalu, dia disahkan diserang denggi berdarah atau Dengue Shock Syndrome.

Pengumuman dilakukan sendiri oleh Pengarah Hospital Selayang, Dr. Siti Zaleha Mohd Salleh.

Insan terdekat mendampinginya sepanjang proses pendaftaran di hospital, Sharifuddin Che Man (adik iparnya), berkongsi detik terakhir Din sebelum 'ditidurkan' sementara rawatan ke atas Din dimulakan.

"Dia (Din) membuat permintaan, katanya mahu naik ambulans dari Klinik Sentosa, Rawang ke Hospital Selayang. Semasa hendak diturunkan dari ambulans pula, sempat lagi dia melawak.

"Katanya, cara pemanduan pemandu ambulans itu sudah mencapai tahap antarabangsa, tapi peralatan di dalam van itu sudah seperti keranda.

"Kami sukar untuk buat pendaftaran masuk sebab Din hanya bawa surat rujukan doktor klinik untuk mendapatkan rawatan lanjut tanpa membawa dokumen diri," katanya sambil menggeleng kepala mengenangkan bicara terakhir daripada mulut Din.

Katanya, Din bukan koma sebaliknya diberikan ubat sedatif supaya badannya dapat berehat sementara rawatan diteruskan.

Sambil meluahkan rasa kesal dengan pelbagai khabar angin yang ditulis di Internet, Shariffudin menjelaskan pihak keluarga sendiri tidak dapat memastikan situasi sebenar Din sebelum keputusan rasmi dikeluarkan doktor.

Tambah Shariffudin: "Seluruh tubuhnya bengkak kebiruan semasa rawatan. Saya percaya dia dengar apa yang kami katakan kepadanya. Setiap pelawat yang datang berbicara dan memberikan kata-kata semangat buat Din."

Sejak Selasa lalu, ruang menunggu dan lobi hospital tidak henti-henti dikunjungi rakan artis serta peminat yang ingin tahu perkembangan Din.

Dalam kebimbangan dan penantian, semua tidak putus mendoakan kesejahteraan buat penghibur itu. Din Beramboi sebenarnya sangat disenangi dan disayangi oleh semua.

Sepanjang dalam ICU, Din tidak putus-putus dikunjungi kenalan, saudara jauh dan dekat bahkan ada peminat sanggup memandu dari jauh semata-mata untuk menjenguk Din.

Rakan artis seperti Aznil Nawawi, Afdlin Shauki, Nabil, Irma Hasmi, Zizan, Vanida Imran, Rashidi Ishak, Hans Isaac, Harith Iskandar, Harun Salim Bachik dan Zul Yahya menjadi pelawat Din.

Seorang rakan artis yang juga teman baiknya, Sharifah Shaheera antara yang menjadi penunggu setia tingkat lima hospital berkenaan sejak Din ditahan di situ.

"Saya sendiri sudah putus asa tetapi Din yang tidak berhenti berjuang. Pagi saya sudah tidak diganggu SMS merapu sejak Isnin lalu. Hidup saya kosong, saya menangis sampai tiada air mata.

"Banyak lagi rancangannya yang masih belum ditunaikan. Saya ingat lagi, Din berhasrat mahu sama-sama memeriahkan Anugerah Bintang Popular, Ahad ini.

"Katanya, dia mahu hadir bersama keluarga dan akan pakai kostum badut bertulis 'Undilah saya' sebab asyik-asyik muka sama yang menang.


KOLABORASI Din bersama Aznil Nawawi dilihat sebagai penceria pagi kepada seluruh pendengar Radio Era.


"Dia memang pelik, saya sendiri tidak dapat bezakan sama ada apa yang keluar daripada mulutnya itu betul atau tidak," kata Shaheera yang berkongsi zaman gelap bersama Din sejak bertemu dalam program Bila Larut Malam beberapa tahun lalu.

Pernah bersama Time Highway Radio (THR) selama lapan tahun sebelum bergelar pelawak dan kini dia bertugas secara hakiki sebagai penyampai radio Era, Din pernah meluahkan: "Saya lebih selesa digelar penghibur radio berbanding penyampai radio.

Din Beramboi percaya pendengar harus dihiburkan dengan celoteh dan jenaka.

Din ibarat bunga pagi oleh majoriti khalayak. Suaranya membuatkan rasa dekat walau yang meminjamkan telinga itu berada di ceruk mana sekali pun. Mendengar suaranya sahaja boleh mendatangkan ketawa, hati jadi tergeletek.

Ada yang dengan selamba melabelkan cara lawak Din sebagai lawak merapu, Din tidak pernah ambil peduli.

Din meninggal dunia pukul 12.30 pagi Jumaat lalu setelah dua hari bertarung nyawa. Doa buat Din, semoga rohnya dicucuri rahmat. Al-Fatihah./Kosmo

Friday, April 2, 2010

KAWAN SAYA MATI KERANA SEEKOR NYAMUK - AZNIL

Sebak hati aku bila menonton berita di Astro sebentar tadi. Temuramah Astro dengan kawan karib Allahyarham Din Beramboi iaitu Aznil HJ Nawawi yang merupakan rakan setugasnya di Konti Stesen Radio Era membuatku rasa sedih. Aznil menceritakan bahawa Allahyarham seorang insan yang suka buat orang ketawa tidak kira waktu dan masa.

Pernah suatu ketika, Aznil berkata beliau sedang bersedih dan menceritakan kesedihannya pada Allahyarham, tetapi Allahyarham membuat lawak jenakanya. Aznil berkata padanya, "Aku sedang sedih, bukan ini masanya untuk kau berlawak, berlawak kena ada masa dan tempatnya". Namun Allahtarham menjawab, " Aznil, jika kau terus bersedih dan menangis, adakah masalah kau boleh selesai? Apakah ubat bagi orang yang menangis jika bukan ketawa? Kata Allahyarham kepada Aznil. Aznil terdiam, dan berfikir memang betul kata-kata Allahyarham itu. Ketawa tidak boleh dijual beli dan Allahyarham mampu membuatnya ketawa.

Dalam nada sebak sesekali Aznil menyapu air mata yang mengalir di pipinya, Aznil berkata, " Allahyarham buatnya ketawa ketika beliau bersedih dan ketawa itu adalah ubat buat kesedihannya, tetapi kini ubat itu telah kembali buat selama-lamanya". Akhir sekali Aznil sempat berpesan, katanya," Saya ingin berpesan kepada diri saya sendiri dan anda semua, berhati-hatilah, kerana sahabat saya mati hanya kerana seekor nyamuk'.

Begitulah jika kita kehilangan sahabat yang paling rapat dengan kita. Oleh itu, sentiasalah berhubung dengan sahabat-sahabat kita yang kita sayangi itu jika kita berjauhan sementara kita dan dia masih bernyawa. Aku juga sering merindui sahabatku...........

Din Beramboi selamat dikebumikan, 500 hadir

Apr 2, 10 1:15pm


Pelawak dan penyampai radio terkenal, Din Beramboi, atau nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri, yang meninggal dunia awal pagi ini selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Ehsan, Kepong dekat Kuala Lumpur pada pukul 11 pagi ini.

Lebih 500 hadir bagi memberi penghormatan terakhir mereka, termasuk ahli keluarga, rakan-rakan dan para peminat.

Din Beramboi, 43, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang kira-kira pukul 12.30 pagi akibat demam denggi berdarah sehingga mengakibatkan hati dan buah pinggangnya gagal berfungsi.

Din Beramboi meninggalkan seorang balu dan tiga orang anak yang masing-masing berumur antara 18, 16 dan enam tahun.

Beliau dimasukkan ke ICU Hospital Selayang sejak Selasa lalu setelah kritikal akibat mengalami demam denggi berdarah.

Allahyarham adalah anak ketiga daripada empat beradik dan merupakan anak lelaki tunggal.

Din Beramboi terkenal kerana gandingannya bersama Aznil Nawawi dalam slot Riuh Pagi Era di stesen radio Era.

- Bernama

Thursday, April 1, 2010

ALFATIHAH - DIN BERAMBOI TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH

Pelawak dan DJ Radio popular Din Beramboi telah kembali ke Rahmatullahi pada 02 April 2010 lebih kurang jam 12.30 AM. Aku mendapat berita ini melalui beberapa blog dan untuk mengesahkan lagi berita tersebut aku membuka Face Book Aznil Hj Nawawi. Aznil telah mengesahkannya melalui FB beliau. Allahyarham telah dimasukkan ke wad ICU akibat denggi berdarah.

Sebaik sahaja aku mendapat berita tersebut, aku telah menghantar SMS kepada rakan ku DJ Aiman yang sedang bertugas di konti Manis FM lebih kurang jam 0200 pagi. DJ Aiman telah membuat pengumuman berita sedih itu melalui radio dan seterusnya memperdengarkan bacaan ayat Suci Al-Fatihah di radio. Kehilangan beliau amat dirasai sekali. Moga-moga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham. Mudah-mudahan keluarga tabah dan sabar dengan ujian dari Allah SWT ini. AL FATIHAH.
There was an error in this gadget