KOBAT FM ONLINE

Kami telah memulakan siaran 24 jam mulai 02 Julai 2013.

JOM JOIN FACE BOOK SAYA

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, September 30, 2009

WAKTU UNTUK BEREHAT DJ ZEK!!

Mulai hari ini, saya diberi peluang untuk berehat dari berada bersama pendengar2 MFM. Apa pun, MFM sentiasa disisi saya terutamanya diwaktu malam sebelum melelapkan mata. Tentunya rindu kat teman2 dinihari tetapi tetap dapat mendengar celoteh DJ Aiman @ Hj Bakhil bersama teman2 setia MFM.

Paling mengembirakan, jelas bilangan pendengar MFM semakin meningkat. Berkat usaha teman2 DJ semua yang sentiasa sabar dan tabah untuk mengembalikan prestasi MFM. Saya sentiasa doakan teman2 berjaya untuk meningkatkan lagi prestasi MFM walaupun seribu dugaan dan cabaran mendatang. Kekallah bersama MFM kerana kelian kini dimiliki oleh peminat2 dan pendengar2 yang sentiasa menyokong kelian.

Selamat bertugas...

Wednesday, September 16, 2009

FOTO- SEKITAR KREW MFM KE LOKASI OPERASI TENTERA DI POS RENAP, JELI

Panglima Briged Sempadan menyerahkan bungkusan kueh raya kepada Pegawai Memerintah Batalion Pertama Briged Sempadan


Warga tentera asyik sedang mendengar ucapan dari pegawai atasan mereka

Warga tentera bekerjasama membuat persediaan sebelum berbuka puasa

Wah!! Garangnyer....RSM Batalion Pertama Rejimen Sempadan sedang merakamkan ucapan selamat hari raya.
Salah seorang Pegawai Kanan sedang memberikan ucapan selamat hari raya

Keadaan sekitar Pos Kawalan

Ketibaan Ybhg Panglima Briged Sempadan disambut oleh semua pegawai dan warga tentera di pos

Sedang sibuk siapkan peralatan rakaman


Dah lama tak masuk dalam khemah di hutan ni, terasa gian la plak.....

Kelihatan Penerbit, En Nizam serta salah seorang wakil media berbincang sesuatu dengan salah seorang pegawai tentera sebaik tiba di lokasi


Pn Sabariza selaku Pro (isteri En Nizam) serta Cik Zu (J/Teknik) ketika baru sampai ke lokasi


Salah satu program MFM sempena bulan Ramadhan serta menjelang Hari Raya Aidil Fitri ini adalah menghadiri Majlis Berbuka Puasa Bersama Media dan Warga Tentera di Pos Renap, Bukit Bunga, Jeli, Kelantan. Di situ terletaknya Kompeni A Batalion Pertama Rejimen Sempadan di bawah pemerintahan Panglima Briged Sempadan, Brig Jen Dato' Azmi bin Yahya.

Pada petang 13 Sept 09 lebih kurang jam 3.30 Ptg, krew MFM (Penerbir En Nizam & Isteri, Cik Zu (J/Teknik) dan saya bertolak dari Wisma MFM menuju ke MK 8 Bgd, Kem Pengkalan Chepa, K. Bharu. Setiba di sana, kami diminta menunggu kenderaan yang akan membawa kami ke lokasi yang ingin dituju. Kami terpaksa lama menunggu di dalam Wisma Perwira MK 8 Bgd kerana difahamkan kenderaan tentera yang akan membawa kami mengalami kerosakan. Agak membosankan juga bila menunggu begitu lama, tetapi terasa lega sedikit kerana kami diberi masuk ke dalam wisma tersebut yang dilengkapi aircond.

Setelah lama menunggu, kenderaan tersebut masih gagal dibaiki. Kami dibawa menaiki kenderaan utiliti tentera jenis Iswara hitam oleh seorang pegawai yang juga menjadi pemandu kami ke lokasi. Perjalanan amat jauh terasa, apatah lagi kami yang duduk di belakang terpaksa berhimpit. Di masa itu terasa juga dihati, kenapa kita tidak bawa saja kereta Hulux syarikat sahaja? Tiada siapa boleh jawap soalan yang timbul di dalam hati saya itu.

Akhirnya setelah menempuh perjalanan melebihi satu jam itu, kami pun sampai ke lokasi. Suasana amat cantik dan menarik di lokasi/pos kawalan mereka. Kami disambut mesra oleh pegawai-pegawai dan anggota tentera di situ. Turut berada di lokasi adalah wakil dari media lain seperti RTM, akhbar Berita Harian dan Sinar. Sesampai saja di lokasi, kami terus menyediakan peralatan untuk membuat rakaman ucapan selamat hari raya dari warga tentera di situ. Setelah rakaman dibuat yang melibatkan lebih kurang 16 orang terdiri dari pelbagai jawatan dan pangkat, kami berehat sambil menunggu waktu berbuka puasa.

Hidangan yang disajikan agak istimewa juga kerana dimasak sendiri oleh anggota-anggota tentera di situ. Selepas berbuka, hujan pula turun dan kami semua bersembahyang Maghrib berjemaah bersama warga tentera di situ di madrasah yang disediakan. Selepas itu, rakaman takbir Hari Raya dijalankan. Majlis seterusnya adalah ucapan Selamat Hari Raya oleh Pegawai Pemerintah Kompeni A Batalion Pertama, serta ucapan dari Panglima Briged Sempadan kemudiannya Panglima menyerahkan bungkusan kueh raya kepada Pegawai Pemerintah pos tersebut.

Selesai majlis tersebut, kami pun pulang dengan menaiki kenderaan yang sama terus ke Kem Pengkalan Chepa semula sebelum kami balik ke rumah masing-masing. Peristiwa yang sempat dirakamkan seperti di atas. Sekian, khas buat teman-teman setiaku dan MFM.

ALAMAK !! SISTEM SMS TERGENDALA LA PULAK...

Gambar Hiasan- Wajah anak yang ku rindu selalu....


Amat menyedihkan. Semenjak tengah malam semalam sehingga waktu ini, konti MFM masih gagal menggunakan sistem SMS untuk membaca kiriman SMS dari rakan2 semua. Ini adalah akibat dari beberapa masalah teknikal yang kini sedang giat diperbaiki. Kami DJ di sini amat dukacita atas apa yang berlaku kerana rindu teramat sangat untuk membaca kiriman SMS dari para pendengar semua.

Namun demikian, untuk mengubat sedikit kerinduan, kami kini membuka lebih kerap laluan panggilan masuk ke konti MFM terutama di waktu malam. Apatah lagi menjelang kita menyambut kedatangan Hari Raya Aidil Fitri. Di harapkan kita dapat bersabar semoga masalah teknikal ini dapat diatasi secepat mungkin, insyaAllah. Sekian, selamat berpuasa, berbuka dan menyambut Hari Raya Aidil Fitri.

Monday, September 14, 2009

FOTO- DJ AMIEY MANCHO, DJ IRA PULA BERGAYA SAKAN

Eheemm...comelnyer DJ kita ni yer...bergaya sakan dgn baju raye ke??....Inilah DJ Ira Fatiran yg suaranya sedap secantik orangnyer...

Huh...tak puas lagi nak bergaya!!! Wah!! Ni cam artis la plak....ehehhh....

Apa la yang dibualkan oleh DJ Amiey dan DJ Ira tu yer...ermmm...soal hati dan perasaan ke?? ehehhh....gurau jer...nanti ada plak yang kena katokkk pala....wakakaka...

DJ Ira sedang bertugas di konti

Bawah: Ini lah DJ Amiey yg sedang melayani pendengar, cam hero filem. Filem ape yer...ermmmm...kacak and mancho...

Friday, September 11, 2009

FOTO - RAMPAS KUASA DI KONTI MANIS FM ?

Foto di atas ini dirakamkan menjelang tengah malam 12 Sept 2009. Kelihatan DJ Wan PCJ sedang tekun membacakan kiriman SMS rakan2 pendengar Manis FM. Di belakang DJ Wan PCJ pula adalah DJ Aiman `Wok Yeh' yang tidak sabar2 untuk `merampas' kerusi dari DJ Wan PCJ tepat pukul 12 AM.


DJ Aiman `Wok Yeh' begitu bersemangat memulakan tugas setelah berjaya `merampas' kerusi daripada DJ Wan PCJ tepat jam 1200 AM. DJ Wan PCJ, tunggu apa lagi??? Balik arrrr demoo...



Saya bersama DJ Wan PCJ di konti. Kelihatan DJ Wan PCJ `beraksi' seperti model. Hensem dia kan? Hehehe...agak2 dah kawen ke dia yer???


DJ Aiman `Wok Yeh' bersedia untuk memulakan tugasan beliau setelah mengambil alih tugas daripada DJ Wan PCJ. Kelihatan di belakang DJ Aiman `Wok Yeh' adalah DJ Zek (`Kassim Selamat' ?) yang bersatu tenaga bersama peminat setia Manis FM untuk menggegarkan ruang udara Manis FM mulai 1200 AM sehingga 0600 AM.

THANKS DJ AYU, KASUT SILAP SAIZ LA PLAK!!

Aku balik dari bertugas awal pagi tadi selepas jam 0600. Tugasan pagi tu diambil pula oleh DJ Iza. Balik je bilik, relaks jap je, lelap la mata. Bangun dalam kul 1000, pergi plak beli baju dan kasut raya PU3 kesayanganku kat bandar. Sebelum balik sembahyang Jumaat, sempat la hantar SMS ucapan kat `Combi' aku kat Kuantan nun. Tima kacih DJ Ayu yang bertugas ketika itu yang tolong bacakan ucapan aku pagi tadi. Haaa...tengok!!! Kita orang pun join gak SMS2 ni tau.....

Tima kacih jugak buat `Combi' yang sepantas kilat kirim SMS ucapan kat aku di sini. Itulah kata orang, ada ubi, ada batas. Ada yg beri, ada la yg membalas. Ok la...cukup kali ini coretan aku...penat...letih...dan..satu lagi..fade up pasal beli kasut anak tak kena saiz plak Combi bagitau. Tu nak kena tukar lain la plak nanti tu....aku gak yg kena pegi tukar nanti. Adeehhh... Byee..

Wednesday, September 9, 2009

PENDENGAR MENINGKAT DI BULAN RAMADHAN

Maklumlah bulan Ramadhan. Masing2 ada yg tak tidor tunggu sahur. Jadi semenjak Ramadhan konti Manis Fm di waktu tengah malam kiriman sms semakin meningkat dari sebelumnya. Tahniah kepada anda para peminat setia Manis FM. Kadangkala menjangkau jam 4.30 AM- 0500 AM masih ada sms yg diterima walaupun kita telah beri makluman awal bahawa sms akan dibaca sehingga jam 04.30 sahaja untuk memberi laluan kepada Tadarus Al-Quran.

SMS yg diterima agak lewat, kita tidak akan mengabaikan atau membuangnya tetapi ianya tetap akan dibaca oleh DJ Bertugas selepas waktu 0600 Am. Bagi kemudahan dan kebaikan semua, ada baiknya setiap kiriman SMS dikirim seawal mungkin kerana boleh dibaca secepat mungkin mengikut giliran.

Saya secara peribadi dan Aiman@Hj Bakhil@Wok Yeh sentiasa mengalu-alukan pendengar Manis FM yang kini dilihat telah mula bertambah. Syabas, pendengar2 dari Pahang yang semakin bertambah, juga Tganu dan Kelantan. Agak menarik juga, ketika kami bertugas para pendengar dari ketiga-tiga negeri dilihat seolah-olah berlumpa untuk menjadi juara negeri terbanyak mengirim SMS. Itu amat menyeronokkan kami melihat gelagat dan tingkah laku para pengirim SMS. Ada ketikanya kami sakit perut tertawa dengan gelagat kalian, dan ini semua menjadikan kita semakin akrab.

Teruskan menjadi teman setia kami semua di Manis FM yang beroperasi 24 jam. Ceriakan Manis FM sentiasa. Wassalam.

Tuesday, September 8, 2009

KEMBALI BERSAMA DJ AIMAN @ HJ BAKHIL


Saya di konti sentiasa seronok dengan telatah `Wok Yeh' dan `HJ Bakhil'

Tengok tuu...bersungguh DJ Aiman menggayakan suara `Hj Bakhil' dan `Wok Yeh'...

Eleehh...nak buat muka serius konon Hj Bakhil ni........

DJ Wan PCJ tetap mentennnn......kontrol ensem bang.....

Cepat laaa tangkap gambar kawe ni.....kawe nak kelik doh niii weyyy.....

Alhamdulillah, baru2 ni saya bercuti seminggu kat Kuantan. Biasalah rindu kat `Combi' di sana dengan anak saya Pu3. Di Kuantan, saya sentiasa ikuti siaran Manis FM ni terutamanya waktu malam sementara tunggu masa bersahur. Kesihan Hj Bakhil @ Wok Yoh kita kat konti time tu. Tiada teman seperti biasa. Sakit2 tekak pun Hj Bakhil bercakap jugak. Tu la pasal, asyik dok tiru suara orang je.

Sehari dua ni ada la teman dia. Saya dah mula masuk bertugas. Apa lagi lepas gian la Hj Bakhil ni. Sempat juga la bergambar malam tu dengan DJ Wan PCJ serta Hj Bakhil @Aiman Wok Yeh. Hehehe...gelaran baru tu. Di atas tu la gambar2 yg sempat saya rakamkan untuk kenangan.

Sekian dulu, Selamat mendengar Manis FM.

Tazkirah Ramadan MB menerusi radio Manis fm

Wed | Oct 03, 07

KOTA BHARU, 3 Okt (Hrkh) - Tazkirah melalui radio oleh pemimpin kerajaan negeri. Ini sesuatu yang mengejutkan kerana tidak pernah berlaku sebelum ini. Namun, mulai tahun lepas Radio Manis fm menyiarkan rakaman tazkirah itu sempena Ramadan.

Sedangkan sebelum ini suara pemimpin PAS digam daripada menembusi corong radio. Malah usaha kerajaan negeri mendapatkan lesen mengendalikan stesen radio sendiri juga tidak dibenarkan.

Tahun lepas tazkirah Ramadan hanya membabitkan Menteri Besar sahaja. Namun tahun ini anggota-anggota Exco dan Timbalan Speaker turut diberi peluang menyampaikan tazkirah.

Stesen radio swasta terbabit berpangkalan di sini menyiarkan tazkirah pemimpin kerajaan negeri sejak awal Ramadan lalu.

Siaran radio itu boleh diikuti sehingga ke Pahang. Manis fm satu-satunya radio swasta yang terdapat di Pantai Timur. Ini menyebabkan tazkirah Ramadan yang disampaikan Menteri Besar, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat dan pemimpin lain mendapat sambutan menggalakkan.

Menurut jurucakap Manis fm, pihaknya menerima panggilan daripada orang ramai yang memuji langkah menyiarkan tazkirah Ramadan pemimpin kerajaan negeri.

Sehingga pada waktu tertentu katanya, ranking (ratin) pendengar mencecah hingga 200,000 hingga 300,000 orang menjelang waktu berbuka puasa.

“Tujuan takzkirah berkenaan diadakan untuk memberi peringatan kepada umat Islam di bulan mulia ini sama ada berhubung puasa atau amalan mulia yang perlu dilakukan,” katanya.

Program Tazkirah Ramadan itu dikendalikan bersama Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan dan Manis fm. Siaran rakaman itu sebanyak lima kali sehari, selama lima minit.

Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri, Ustaz Abdul Rahman Yunus berkata, tazkirah terbabit turut disampaikan Timbalan Menteri Besar, Dato’ Ahmad Yakob,

anggota-anggota Exco, Ustaz Mohd Amar Abdullah, Ustaz Hassan Mohamood, Dr Nik Maziah Nik Mahmood dan Timbalan Speaker, Ustaz Nasharuddin Daud.

Menurutnya pihak urusetia juga menerima panggilan orang ramai yang turut memuji langkah tersebut.

“Sebagai contoh tazkirah yang menyentuh soal amalan puasa dari sudut kesihatan menerima banyak pujian daripada pendengar yang ingin mengetahui kelebihan berpuasa dari sudut kesihatan,” ujarnya.

Tazkirah Ramadan yang dirakamkan di bilik rakaman Manis fm itu dikeudarakan bermula selepas solat Subuh, jam 8.50 pagi, 1.15 tengahari, 4.00 petang dan jam 7 malam.

Setiap pengkuliah mengupas tajuk yang berlainan antaranya pengertian puasa, kelebihan dan kewajipan puasa dari sudut kesihatan, amalan yang patut dilakukan sepanjang Ramadan dan manfaat menderma.

Abdul Rahman berkata, pihaknya bercadang mengadakan tazkirah tersebut sehingga sambutan Hari Raya Aidiladha.

Baru-baru ini krew Manis fm mengadakan rakaman tazkirah di pejabat Timbalan Menteri Besar.

Sementara itu, seorang pendengar Manis fm, Rohani Seman, 35, melahirkan rasa bangga kerana pemimpin kerajaan negeri sendiri menyampaikan tazkirah Ramadan.

“Perkara ini tidak berlaku di tempat-tempat lain. Saya mulanya mendengar tazkirah macam biasa sahaja, tetapi terpegun apabila mendengar penyampai tazkirah tersebut ialah Timbalan Menteri Besar,” ujarnya.

Yahya Harun dari Kampung Sireh, dekat sini turut merakamkan ucapan tahniah kepada Manis fm kerana menyediakan rancangan tersebut.

Menurutnya tazkirah tersebut wajar dikembangkan pada waktu lain sebagai peringatan kepada semua umat Islam. _/Harakahdaily

SALAM PERKENALAN DARI SAYA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Terlebih dahulu ribuan terima kasih buat semua pengunjung blog Kelab Pendengar Manis Fm serta para pendengar Stesyen Radio Manis Fm. Penghargaan juga buat semua pengunjung blog saya ini dan tidak lupa kepada teman yang sukarela menyediakan blog ini.

Sempena bulan Mulia Ramadhan Al-Mubarak ini, saya mengucapkan selamat berpuasa kepada Muslimin dan Muslimat dan Selamat Menyambut Hari Raya Idil Fitri. Teruskan minat anda semua berada di sisi Stesyen Radio Manis Fm Radio Swasta Terunggul di Pantai Timur. Sokongan anda terhadap kami di Manis Fm amat dihargai.

Sekian dulu, terima kasih dan salam rindu buat semua pendengar Manis Fm.
There was an error in this gadget